mn

Estancia Von Zillenstein ligt op de Argentijnse Pampa. Hier, temidden van grazende kuddes en wat maté drinkende gauchos, zijn mijn belevenissen uit El Sur del Sur, het meest zuidelijk gelegen land op aarde, terug te vinden.

Tuesday, December 30, 2008

De volgende Bernie Madoff

Ik ben op een oplichter gestuit die nog ontmaskerd moet worden.

Tot die conclusie kwam ik nadat ik in Clarín las dat het duurste appartement van Buenos Aires te koop staat.

Het gaat om de hele veertiende verdieping in het Kavanagh gebouw, ooit de hoogste wolkenkrabber van Latijns-Amerika. 760 vierkante meter pure luxe, bedoeld als het appartement voor Corina Kavanagh die in 1936 opdracht gaf voor het gebouw.

De huidige eigenaar - en oplichter in ontmaskering - is zogenaamd een Engelse Lord, Lord Alain Levenfiche.... Lord who??

Dat vond ik dus ook raar klinken. Volgens zijn website laat hij zich The Luxury Lord noemen en heeft hij een discovloer in het appartement laten aanleggen. Oh, en zijn boot op Ibiza heet Praise the Lord. Echt een meester van de understatement.

Genoeg reden om te twijfelen, lijkt me zo. Snel zijn naam bij Burke's ingevoerd en die hadden ook nooit van deze onroerendgoedmagnaat die naar eigen zeggen vanuit een internetcafé zaken doet.

Op zijn website staat ook te lezen dat al zijn huizen - in Argentinië, Thailand en god weet waar nog meer - te koop staan. Credit crunch, perhaps? Dat gaat dus mis.

Ik heb bij voorbaat al geen medelijden met de domme stakkers die bij deze kruising tussen Bernie Madoff en André Hazes hebben belegd en heel binnenkort waarschijnlijk erachter komen dat ze alles kwijt zijn.

Maar dan is dit heerschap al lang met noorderzon vertrokken, of zoals hij dat zelf graag zegt, "stomping where others fear to tread."

Check hier de Video van Da' Luxury Lord

0 Comments:

Post a Comment

<< Home