mn

Estancia Von Zillenstein ligt op de Argentijnse Pampa. Hier, temidden van grazende kuddes en wat maté drinkende gauchos, zijn mijn belevenissen uit El Sur del Sur, het meest zuidelijk gelegen land op aarde, terug te vinden.

Tuesday, May 01, 2007

Geen Fidel, wel radio

Fidel Castro is niet verschenen. Dan doe je het goed, als je ook nieuws bent wanneer je wegblijft. Fit genoeg om met Hugo Chávez te bellen, om vriend 'Gabo' Garcia Marquez over de vloer te hebben, en zelfs om de Chinezen te ontvangen, maar nog altijd te zwak om 6 miljoen Cubanen toe te wuiven. Toen ik op Cuba was, was hij nog te ziek om een immens militair defilé bij te wonen ter ere van zijn verjaardag. Dat moet een hardnekkige verkoudheid zijn, maar goed het is een man van 80 jaren.

Wie ook al doorgaans in de 80 zijn, (bruggetje!) dat zijn de Madres de la Plaza, die zondag hebben herdacht dat het 30 jaar geleden is dat ze voor het eerst gingen protesteren op het Mei Plein om opheldering over de verdwijning van hun kinderen te eisen. Vrijdag liep ik met ze mee en daarna sprak ik met BNN United over die herdenking. Rechts boven kun je op de speler klikken om mijn bijdrage te beluisteren, maar je kunt ook hier klikken, dan hoor je het ook.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home