mn

Estancia Von Zillenstein ligt op de Argentijnse Pampa. Hier, temidden van grazende kuddes en wat maté drinkende gauchos, zijn mijn belevenissen uit El Sur del Sur, het meest zuidelijk gelegen land op aarde, terug te vinden.

Wednesday, April 11, 2007

Superclasico jawel!

Hij is er bij! En nog mooier, ik ook!

Diego Armando Maradona, gods idee van een goeie voetbalmop, is uit het ziekenhuis ontslagen en staat aanstaande zondag op de tribune bij de wedstrijd Boca Juniors - River Plate. De allerbelangrijkste derby van Latijns Amerika, el superclásico genaamd, kan op Diego's aanwezigheid rekenen, roept hij zelf.

Pluisje maakt zijn rentree onder de levenden nadat hij op 28 maart met spoed werd opgenomen. Toen dacht iedereen aan drugs - Maradona sleept al sinds zijn Barça-tijd met zijn neus door de poeder en trok die lijn door naar het van coke vergeven Napoli. Maar wat bleek, el pibe Dios had last van accute hepatitis, veroorzaakt door te veel alcohol inname. Champagne met kersenlikeur is kennelijk zijn favoriete mixje. Gelukkig gaat het weer beter met hem, want hij hoort hier bij het meubiliar.

Zoals gezegd, ik ben er met een beetje geluk zondag ook bij. De echte kaartjes zijn zo goed als uitverkocht en toch veel te duur, maar een vriend van een vriend loodst me binnen bij Boca voor een kleine 13 euro. Tenminste als dat lukt. Dan sta ik alleen wel tussen de harde kern van Argentinië's meest beruchte voetbalclub, waarschuwde hij mij nog. Maar met 3000 River supporters om op te schelden en hun mollige idool die al poepel drinkend toekijkt, letten ze toch niet op een verdwaalde Hollander...

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home