mn

Estancia Von Zillenstein ligt op de Argentijnse Pampa. Hier, temidden van grazende kuddes en wat maté drinkende gauchos, zijn mijn belevenissen uit El Sur del Sur, het meest zuidelijk gelegen land op aarde, terug te vinden.

Tuesday, May 02, 2006

Cambio de Aire

Tijd voor een nieuw begin.

Heb per eind april de Herald vaarwel gezegd. Het uitbrengen van de 2de Bijlage over Holland was mijn laatste wapenfeit. Volgens afspraak zou ik nog een maand blijven maar ik vind het hier eigenlijk wel mooi geweest. Dat wil zeggen, met mijn collega´s kan ik het uitstekend vinden, ik heb alleen wat issues met de "hogere echelons". Het werk was vrij uitzichtloos, veel ploeteren over inkomende persbureauberichten en weinig of geen schrijven, laat staan gebeurtenissen verslaan. En daarvoor ben ik hier toch een beetje, om ´de straat op te gaan´- 10 uur achter een computerscherm zitten op een dag, dat kan ik altijd nog.

Ga nu wat nieuws doen. Heb hier iemand ontmoet die net een persbureau heeft opgezet www.prensanueva.com.ar , en die heeft gevraagd of ik kan helpen de site bij te houden en eventueel uit te breiden. Lijkt me heel aardig en het betekent dat ik veel meer tijd om er voor verhalen op uit te gaan. Wat dat vervolgens oplevert blijft de vraag, maar zo zie ik tenminste wel wat van de stad.

Ga morgen in iedergeval naar een sloppenwijk aan de zuid kant van de stad om te praten met een sociaalwerker die ik vorige week ontmoette. Hij runt een dagopvang voor straatkinderen, voornamelijk meisjes. Ik ben daar twee weken geleden ook al geweest en de ervaring - en vooral het contrast - is confrontrerend. Zeker als je hier, zoals ik, voornamelijk vertoeft in de het welvarende noorden van de stad. Daarover later meer.

Hier nog even een kiekje van een avond drinken met een setje van de krant, dan zien jullie ook dat ik er nog een sociaalleven op na houd.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ben blij je weer te lezen op je blog! Verheug me op de 2e bijlage en hoop dat de 'cambio de aire' je goed doet. M.A.

5:50 AM

 

Post a Comment

<< Home