mn

Estancia Von Zillenstein ligt op de Argentijnse Pampa. Hier, temidden van grazende kuddes en wat maté drinkende gauchos, zijn mijn belevenissen uit El Sur del Sur, het meest zuidelijk gelegen land op aarde, terug te vinden.

Tuesday, April 10, 2007

Piero en de pruik

Terwijl ik in Cuba was liep ik de man tegen het lijf aan wie ik een groot deel van mijn Argentijns Spaanse vocabulaire heb te danken. De singer/songwriter Piero - een begrip in Latijns Amerika, onbegrip op de gezichten van Europeanen - was in Havanna voor de 80ste verjaardag van Fidel Castro. Dankzij hem weet ik dat een boliche geen speelballetje is, zoals in het Spaans, maar een kroeg. (in Puerto Rico is het weer goedkoop tabak, zo laat mijn spaans woordenboekwidget weten).

Hij trad op tijdens het concert bedoeld om de doodzieke jarige wat op te vrolijken. Dat was een aangename verrasing. De teksten van zijn liederen kon ik zo meezingen - zijn bandje behoorde als kinderen tot onze vaste vakantieklassiekers. Tot groot plezier van alle aanwezigen, bracht hij zijn hit 'Los Americanos' ten gehoren. Een briljant nummer over de eigenaardigheden Latijns-Amerika's noorderburen. Hier mijn video van dat optreden




Bovendien kon ik met mijn verjaardagsuitnodiging opzak Piero opzoeken backstage. Een hele bescheiden man zo bleek. Hij was nog meer verlegen dan ik over de ontmoeting en keek een beetje ongemakkelijk toen ik zei dat mijn moeder een groot fan is...


PIT en Piero...allebei met haar op plekken waar het niet natuurlijk thuishoort.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home